| ورود
اوقات شرعي
صفحه اخبار

آشنایی با معاونت فرهنگی دانشجویی

no picture

آشنایی با بخش فرهنگی دانشجویی

امور فرهنگی دانشجویی یکی از بخشهای موسسه آموزش عالی ارشاددماوند می باشد که زیر نظر  معاونت امور فرهنگی و دانشجویی انجام وظیفه می نماید.

این بخش جهت رفاه دانشجویان، زمینه فعالیتهای فرهنگی و فوق برنامه؛ هنری ؛ ورزشی و رفاهی را به منظور تحقق اهداف زیر فراهم می سازد:

*ایجاد محیطی پر نشاط و شاداب برای دانشجویان      

*توانمندسازی دانشجویان در عرصه های فرهنگی ؛ اجتماعی و هنری

*ایجاد و گسترش خلاقیت و نوآوری در دانشجویان

*انگیزه دهی به دانشجویان در زمینه بروز و ظهور استعدادها

بخش فرهنگی دانشجویی موسسه، ضمن مطالعه و اتخاذ تصمیم درباره مسایل و مشکلات دانشجویی، امر نظارت بر اجرای قوانین و آیین نامه های تشکل های دانشجویی، تدوین و پیشنهاد اصول کلی مشاوره دانشجویی، نظارت بر واحدهای وابسته به منظور حصول اطمینان از حسن اجرای وظایف آنها، برنامه ریزی امور فوق برنامه دانشجویی، نظارت بر فعالیت های فرهنگی، ورزشی موسسه، برنامه ریزی برای گسترش و تعمیق ارزشهای اخلاقی، اسلامی در همه سطوح دانشگاهی، ایجاد ارتباط و همکاری هرچه بیشتر با مراکز، مؤسسات و نهادهای فکری، فرهنگی از طریق برگزاری کلاسهای آموزشی و سمینارها و مجامع فرهنگی، فکری، اجتماعی دانشگاهی و نظارت بر حسن انجام آنها و بهره وری هماهنگ از توان موجود نهادها، پیشنهاد برنامه های لازم به شورای فرهنگی و پیگیری وظایف محوله شورای دانشجویی -انجام خدمات و تسهیلات رفاهی را بر عهده دارد.

حوزه فعالیت بخش فرهنگی دانشجویی شامل موارد زیر است:

- تشکیل کانون های مختلف فرهنگی، مذهبی ،هنری از جمله کانون قرآن و عترت، کانون محیط زیست، کانون هلال احمر، کانون ادبی هنری قلم، کانون تئاتر، کانون موسیقی، کانون عکس و تبلیغات، کانون صنایع دستی، کانون ورزشی و ... می باشد. لازم به ذکر است کلیه دانشجویان جهت عضویت در کانونهای مورد علاقه به واحد فرهنگی مراجعه نموده و با تکمیل فرم درخواست همکاری به عنوان "عضو کانون" و یا با ارائه مستندات و سوابق فرهنگی به عنوان "مربی" ثبت نام می نمایند. وظیفه عمده این کانون ها مبادرت به انجام فعالیت های فرهنگی – هنری متناسب با موضوع هر کانون توسط دانشجویان فعال و علاقمند می باشد که به صورت خودجوش گردهم آمده و به اقتضای شرح وظایف هر کانون و تحت نظارت کارشناس امور فرهنگی دانشجویان این موسسه مشغول به فعالیت می باشند. اعضای هر یک از کانونها با عضوگیری از میان دانشجویان، فعالیت های فرهنگی و هنری را در قالب کارگاه آموزشی، جلسه، همایش، نمایشگاه و ... در موسسه انجام می دهند.

- تشکیل انجمن های علمی دانشجویی بر اساس درخواست دانشجویی باتاکید بر قوانین آیین نامه های وزرات علوم تحقیقات و فناوری و پیگیری فعالیت ها و درخواست های هر انجمن در طول سال تحصیلی اعم از برگزاری کارگاه های علمی تخصصی، بازدیدهای علمی تخصصی، نشست های تخصصی همچون نقد فیلم، راهنمایی و مشاوره دانشجویان در خصوص درخواست های علمی دانشجویی با همکاری اساتید مشاور انجمن و ... در حال حاضر انجمن های علمی دانشجویی این موسسه به شرح زیر می باشد که در تگ انجمن هالی دانشجویی در صفحه اصلی همین سایت، می توانید به اطلاعات تمامی تشکل های موسسه از بدو تاسیس دسترسی داشته باشید:

1- انجمن علمی حسابداری

2- انجمن علمی حقوق

3- انجمن علمی مدیریت (صنعتی و بازرگانی، کسب و کار)

4- انجمن علمی مهندسی انرژی

5- انجمن علمی مدیریت مالی (در حال تاسیس- مرداد 1399)

6- انجمن علمی مهندسی صنایع

7- انجمن علمی مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

8- انجمن علمی مهندسی معماری

سایر فعالیت های بخش فرهنگی شامل موارد زیر است:

1-برگزاری مراسم های مختلف فرهنگی، مذهبی، همایش، کارگاه های روانشناسی، سمینارهای آموزشی، مراسم های سالانه از جمله آیین نودانشجویان، جشن های دانش آموختگان، مراسم روز دانشجو، مراسم روز حسابدار، مراسم روز وکیل، مراسم روز مهندس، مراسم روز معمار، نشست های درخواستی دانشجویان، جلسات گفتمان آزاد، کرسی های همفکری دانشجویی ...

2-فراخوان و پیگیری حضور دانشجویان در برنامه های سالانه سراسری و کشوری همچون جشنواره ملی حرکت، جشنواره ملی رویش، جشنواره ملی دانشجوی نمونه، جشنواره ملی ایثار، مسابقات نهج البلاغه، قرآن و عترت، جشن های ازدواج دانشجویی (زیر نظر نهاد رهبری) و...

3-ساماندهی و برگزاری کلیه اردوهای فرهنگی - تفریحی - مذهبی.

4- اطلاعات و فراخوان مناسبتهای ویژه همچون اعیاد مذهبی، سالگردهای فرهنگی و ملی.

5- ارائه گواهینامه «فعال فرهنگی» به دانشجویان همکار بخش فرهنگی دانشجویی جهت تکمیل رزومه ایشان به هنگام درخواست.

6- خدمات پزشکی توسط پزشک معتمد موسسه

7- ارائه مشاوره تحصیلی، خانوادگی و ... توسط کارشناس ارشد روانشناسی و مشاوره.

8- بررسی نشریات پیشنهادی تشکل های دانشجویی، ارائه مجوز انتشار پس از هماهنگی های لازم با استاد مشاور انجمن یا مدیر گروه آموزشی مربوطه. (تعدادی از نشریات دانشجویی در تگ پژوهش در صفحه اصلی موسسه قابل دانلود و مشاهده می باشد)

9- ریاست کمیته انضباطی بر عهده معاون فرهنگی و دانشجویی می باشد.

لازم به ذکر است ستاد شاهد و ایثارگر، زیر نظر معاونت فرهنگی دانشجویی فعالیت می کند که شامل:

1- ثبت نام دانشجویان شاهد و ایثارگر

2- بررسی درخواست های دانشجویان شاهد و ایثارگر موسسه به منظور رسیدگی به مسائل آموزشی و فرهنگی و بهبود وضعیت علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر.

3- اجرای طرح فراخوان دانشجویان به منظور جلوگیری از مشکلات آموزشی و پیگیری و ارزیابی طرح استاد مشاور دانشجویان شاهد

4- برگزاری کلاسهای تقویتی و گروههای درسی به منظور جلوگیری از مشکلات آموزشی و پیگیری و ارزیابی طرح استاد مشاور دانشجویان شاهد

شماره های تماس و آدرس ایمیل جهت ارتباط با دفتر فرهنگی دانشجویی و ستاد شاهد و ایثارگر:

Farhangi.eudteh@gmail.com

66483602 داخلی 175

09354584353

درگاه اینستاگرام به آدرس:

https://www.instagram.com/farhangi.eudteh/

  • نویسنده : مدیر فرهنگی دانشجویی
    • امتیاز :
    • 1
    • 0
  • تاریخ انتشار : 1392/07/01
  • تعداد مشاهده : 3247 بار